Bugün artık ilk tamirata başladım. Arabamın ön sağ cam açma-kapama tuşu camı açıyor ama kapatmıyordu, ben de tuşu söktüm yerinden ilk önce kontak spreyi ile temizledim acaba bir temassızlık vardır düşüncesiyle, taktım yine olmadı. Sonra içini açtım tuşun. Bilgisayardan da o bölümle ilgili olan tamir sayfasini yazicidan çikardım. Tuşun soket bağlantılarından nerden elektrik geçiyor hangi soket ayağı ne işi yapıyor hepsini yazmışlar. Kılavuz ve voltmetre sayesinde deneye deneye sorunun nerde olduğunu buldum :)
Aşağıdaki fotoğrafta neyin nasıl olması gerektiğini işaretledim yazdım. Yazıları tam okuyamayan olursa büyük boyutlu halini gönderebilirim.
Soldan sağa A-B-C-D-E diye numaralandırılan tuşa takılan soket. bunun tam tersi sırası ise bir aşağı şekilde görülüyor. E-D-C-B-A sıralaması ise tuşun soket ayaklarının sokete göre numaralandırılmış hali. Yani sokette A'ya karşılık tuşta E karşılık geliyor.
Tuşun mekanizması çok basit, bir dizi birbirine değen ve değmeyen parçalardan oluşuyor. Zamanla kullandıkça içerdeki parçalar esnekliğini kaybettiği için ya da tuşa basıldığında değmesi gereken yere değmediği için görevini yapamıyor.
Tuşun içinin fotoğrafını çekmeyi unuttum. Aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yardımcı olabilirim ama. Tuşun iç kısmında 2 tane, elektriği ileten parça var. Parçaları elinizle bükebiliyorsunuz. Ben deneme yanılma ile voltmetre ile devreyi tamamlayıp tamamlamadığına bakarak hassas bir şekilde ayarladım.
Sonra da arabaya takıp denedim ve sonunda oldu :) Artık tuş, camı yukarı kaldırıyor :)
Tuşu tamir ettikten sonra torpido kapağının bir kısmı kopmuştu, onu tamir ettim.
İlk önce arabadan söküyoruz :)
Sonra tamir bandı yardımıyla (2-3 kat iyi olur) kapağı torpidoya yapıştırıyoruz üzerine de kapağı vidaladıktan sonra kapak tamirimiz bitiyor :)
Bu iki tamirattan sonra da sırada klima havalandırma ızgaralarının tamiri var :)
Aşağıdaki fotoğrafta neyin nasıl olması gerektiğini işaretledim yazdım. Yazıları tam okuyamayan olursa büyük boyutlu halini gönderebilirim.
Soldan sağa A-B-C-D-E diye numaralandırılan tuşa takılan soket. bunun tam tersi sırası ise bir aşağı şekilde görülüyor. E-D-C-B-A sıralaması ise tuşun soket ayaklarının sokete göre numaralandırılmış hali. Yani sokette A'ya karşılık tuşta E karşılık geliyor.
Tuşun mekanizması çok basit, bir dizi birbirine değen ve değmeyen parçalardan oluşuyor. Zamanla kullandıkça içerdeki parçalar esnekliğini kaybettiği için ya da tuşa basıldığında değmesi gereken yere değmediği için görevini yapamıyor.
Tuşun içinin fotoğrafını çekmeyi unuttum. Aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yardımcı olabilirim ama. Tuşun iç kısmında 2 tane, elektriği ileten parça var. Parçaları elinizle bükebiliyorsunuz. Ben deneme yanılma ile voltmetre ile devreyi tamamlayıp tamamlamadığına bakarak hassas bir şekilde ayarladım.
Sonra da arabaya takıp denedim ve sonunda oldu :) Artık tuş, camı yukarı kaldırıyor :)
Tuşu tamir ettikten sonra torpido kapağının bir kısmı kopmuştu, onu tamir ettim.
İlk önce arabadan söküyoruz :)
Sonra tamir bandı yardımıyla (2-3 kat iyi olur) kapağı torpidoya yapıştırıyoruz üzerine de kapağı vidaladıktan sonra kapak tamirimiz bitiyor :)
Bu iki tamirattan sonra da sırada klima havalandırma ızgaralarının tamiri var :)
Yorumlar
Yorum Gönder