İç kapı kollarına led aydınlatma uygulaması

Araca yeni donanımlar eklemeye devam ediyoruz :)

Dün iç kapı kollarına led aydınlatma yaptım :)

Yapım aşaması sırasında 4 adet 5mm lik kırmızı led, 4 adet 1000 lik direnç, 5 mm lik matkap ucu ve matkap, ayrıca ısıyla daralan makaron kullandım kullandım.

Öncelikle iç kapı kollarını zaten daha önce sökmüştüm, herbirine ışığın uygun açıda düşmesine dikkat ederek 5mm çapında delik açtım. Sonra da kapı kollarının altından deliğin olduğu yere lastik conta yapıştırdım ledin daha sıkı bir şekilde yerinde durabilmesi için.

Sonra da ledlere 1000 lik direnç bağladım çünkü ledlerin aşırı ışık vermesini istemiyordum ayrıca 12 v ile patlamasını engellemiş oldum. En son da makaronlayıp montaja hazır hale getirdim.












Bu arada kapı kollarına giden elektriği de parkları açınca yanan kül tablası ışığından aldım, yani parklar yanınca kapı kolları da yanacak :) Birleştirme işini ise suya dayanaklı 2 pinli soket ile yaptım.




Yorumlar