Tekrar merhaba arkadaşlar, arabanın alt takımlarını değiştirdik vs. derken, cuma günü de baktım kaputu açınca motor kötü görünüyor boyası yer yer atmış güzel durmuyordu ben de evde kendim motor üst kapağını söktüm hem boyayım hem de contayı değiştereyim diye. Bu arada söktüğüm için sanşlıyım çünkü bujilerin o-ringleri oldukça sertleşmiş onları da değiştirdim bu vesileyle. Ayrıca arkadaşımdan da motor kompresyon test cihazını ödünç aldım ölçeyim diye ama alet bozuk çıktı kafasına göre değerler gösteriyor, neyse artık ölçüm işini sanayiye gittiğimde yaptıracağım.
Üst kapağın boyanmadan önceki durumu
Boyaya başlamadan önce kapağı söktüm sonra boya sökücü ile fırça yardımıyla homojen bir şekilde kapladım yaklaşık beş dk bekledikten sonra boya öyle bir hal aldı ki kat kat kalkmıştı, sonra spatula ve ince tornovida yardımıyla iyice kazıdım tüm boyayı. Bazı noktalarda boya sökücüyü bir defa sürmek işe yaramıyor yani tam anlamıyla en dip köşelerin dahi boyasını sökmek için bir kaç defa boya sökücüden sürmek gerekebiliyor. Bu işi yaparken de özellikle dikkat edin arkadaşlar elinizde mutlaka eldiven olsun çünkü yakıcı bir madde, vücudunuza değdiği anda buz gibi yapıp sonra yakıyor, başıma geldi çünkü tornovida ile diplerdeki boyayı çıkartayım derken göz kapağıma kaydı boya sökücü ki Allah'tan birşey olmadı :)
Video da daha net bir şekilde görülüyor boya sökücünün etkisi
Boya söküldükten ve balata spreyi ile tamamen temizlendikten sonra ;) Fabrikasyon gibi oldu
350 derece ısıya dayanıklı kırmızı boya kullandım, birinci katı attım, katlar arasında 10 dk bekledim ve 3 kat attıktan sonra kurumaya bıraktım kapağı, tabiki güneş banyosunda :)
Üst kapağı boyadıktan sonra elimde boya kaldı ben de baktım egzoz koruma kapağı da kötü görünüyor onu da bir boyayım dedim :)
Sonra egzoz koruma kapağını takayım derken motor - şanzuman takozunun kopmuş olduğunu gördüm, hemen arkadaşın dükkanına gittim onu da değiştirdik :)
Bugünlük bu kadar :) Cuma günü için baya yorucu oldu, pazartesi artık arabanın diğer tamirat ve yalıtım ve temizlik işlerine başlıyorum.
Üst kapağın boyanmadan önceki durumu
Boyaya başlamadan önce kapağı söktüm sonra boya sökücü ile fırça yardımıyla homojen bir şekilde kapladım yaklaşık beş dk bekledikten sonra boya öyle bir hal aldı ki kat kat kalkmıştı, sonra spatula ve ince tornovida yardımıyla iyice kazıdım tüm boyayı. Bazı noktalarda boya sökücüyü bir defa sürmek işe yaramıyor yani tam anlamıyla en dip köşelerin dahi boyasını sökmek için bir kaç defa boya sökücüden sürmek gerekebiliyor. Bu işi yaparken de özellikle dikkat edin arkadaşlar elinizde mutlaka eldiven olsun çünkü yakıcı bir madde, vücudunuza değdiği anda buz gibi yapıp sonra yakıyor, başıma geldi çünkü tornovida ile diplerdeki boyayı çıkartayım derken göz kapağıma kaydı boya sökücü ki Allah'tan birşey olmadı :)
Video da daha net bir şekilde görülüyor boya sökücünün etkisi
Boya söküldükten ve balata spreyi ile tamamen temizlendikten sonra ;) Fabrikasyon gibi oldu
350 derece ısıya dayanıklı kırmızı boya kullandım, birinci katı attım, katlar arasında 10 dk bekledim ve 3 kat attıktan sonra kurumaya bıraktım kapağı, tabiki güneş banyosunda :)
Sonra egzoz koruma kapağını takayım derken motor - şanzuman takozunun kopmuş olduğunu gördüm, hemen arkadaşın dükkanına gittim onu da değiştirdik :)
Bugünlük bu kadar :) Cuma günü için baya yorucu oldu, pazartesi artık arabanın diğer tamirat ve yalıtım ve temizlik işlerine başlıyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder